Erişilebilirlik

Türk Yapımı 'Kaygı' Berlin Film Festivali'nde


Sinema dünyasın kalbi şu günlerde Almanya’nın başkenti Berlin’de atıyor. Berlin Film Festivali Berlinale kentin dört bir yanına dağılmış sayısız sinemada, çoğu ilk kez seyirci ile buluşan tam 399 filmi, yüzbinlerce sinema meraklısı ile bir araya getiriyor.

Richard Gere, Paul Verhoeven, Geoffrey Rush ve Maggie Gyllenhaal gibi dünyanın dört bir yanından yıldızları ağırlayan festivalde ilk yarı sona erdi. Yarışma bölümde Macar yönetmen Ildiko Enyedi'nin, “On Body and Soul” u (Beden ve Ruh Hakkında) ve İsrailli yönetmen Oren Moverman'ın yönettiği ve Richard Gere ve Laura Linney'nin başrollerini paylaştığı “The Dinner” (Akşam Yemeği) şimdiye dek en büyük ilgi gören filmler oldu.

Bu yıl festivalde 27 ayrı ülkeden 18 film büyük ödül için, yani Altın Ayı için büyük jürinin karşısına çıkacak. Altın Ayı peşinde koşacak 22 film arasında hiçbir Türk yapımı film bulunmuyor. 19 Şubat’a kadar devam edecek festivalde Türkiye’den sadece Panoroma adlı yan programda Ceylan Özgün Özçelik’in yazıp yönettiği “Kaygı” filmi yer alıyor. Geçmişini hafızasında arayan bir medya çalışanının öyküsünü anlatan film, Berlin’de ilk gösterimleri sonrasında eleştirmenlerden tam not aldı.

Kaygı’da başrolü daha önce komedi filmlerinde izlediğimiz Algı Eke üstleniyor. Filmin oyuncu kadrosunda ayrıca Özgür Çevik, Selen Uçer, Asiye Dinçsoy, Kadir Çermik, Boncuk Yılmaz, İpek Türktan Kaynak ve Kerem Kupacı da var.

Yönetmen-senarist Ceylan Özgün Özçelik’in ilk uzun metrajlı filmi olan Kaygı, unutma-unutturma temalı bir film ve geçmişini hafızasında arayan 30 yaşındaki bir kadının öyküsünü anlatıyor. Filmin öyküsü kısaca şöyle: Senelerdir bir televizyon kanalında kurgucu olarak çalışan Hasret yeni yöneticisi tarafından haber bölümüne atanır. Burada haberlerin nasıl çarpıtıldığını gören ve mesleğinden soğuyan Hasret‘in uzun süredir gördüğü kabuslar sonrasında 20 yıl önce kaybettiği anne ve babasının gerçekten bir trafik kazasında mı öldüğünü sorgulamaya başlar. Bu sorunun yanıtını arayan Hasret, giderek sosyal ilişkilerini keser ve evine kapanır. Hatırlamak, geçmişte yaşananları anımsamak onu çıldırmanın eşiğine getirir. 1980 doğumlu yönetmen Ceylan Özgün Özçelik, Kaygı’nın çıkış noktasının, “unutmak ve toplumsal hafıza kaybı” üzerine kurulu olduğunu belirtiyor.

Psikolojik-gerilim türü bir film olan Kaygı, seyirciyi filmin sonuna doğru Türkiye’nin yakın tarihinde yaşanan en acı olaylardan biri olan Sivas’taki Madımak Oteli katliamına götürüyor. Sivas’ta yaşananların bir simge olduğunu belirten yönetmen, Türk toplumunun kendi geçmişi ile yeteri kadar hesaplaşmadığını savunuyor.

“Kaygı”, Berlinale’de, “En iyi ilk film” yarışmasına alındı. 50 bin Euro ödüllü “En iyi ilk film” yarışmasında bu yıl 16 film yer alıyor.

XS
SM
MD
LG