Erişilebilirlik

Dijital Animasyon Sinema Dünyasını Değiştiriyor

  • Penelope Poulou

Çizgi filmler yeni teknik buluşlarla her gün daha güzel çizimlere sahip olurken, öykülerin derinliği de artıyor. Bunlardan Dean Deblois’ın yarattığı “Ejderhanı Nasıl Eğitirsin” filminin devamı ilkinin gişe başarısını aştı

2010 senesinde Hiccup isimli bir Viking gencinin “Dişsiz” isimli bir ejderhayla arkadaşlığı büyük beğeni toplamıştı. Hem neşeli, hem hüzünlü film çok sevilmişti. Dört sene sonra ikinci filmde Hiccup ve Dişsiz kötü bir ejderhayla mücadele ediyor.

İkinci film de üç boyutlu. Ancak yönetmen Dean DeBlois iki film arasında netlik, renk ve detay olarak büyük bir teknoloji farkı olduğunu söylüyor:

“Su, bulut, buz ve birçok diğer şey büyük zorluk yaratıyordu. Şimdi bunlar harika görünüyor. Ben de 10 sene sonra acaba Ejderhanı Nasıl Eğitirsin’in devamı çok mu ilkel gözükecek diye düşünüyorum.”

1937’de Walt Disney Stüdyoları, Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler’i yaparken belki animatörler de bunu düşünüyordu. O zamanlar her kare elle çiziliyordu.

80 sene sonra Disney’in Karlar Ülkesi filminin kahramanı Kraliçe Elsa herkesi büyüledi.

Dijital animasyon oyun endüstrisini de etkiledi. “Last of Us” isimli oyunda karakterler zombilerle dolu bir dünyada yaşam mücadelesi veriyor. Oyunda gerçek aktörler dijital karakterlere dönüştürülmüş.

Ancak yönetmen Dean DeBlois, üstün gerçekçi hareket yakalama teknolojisinin animatörlerin elle çizdiği canlılığa sahip olmadığını söylüyor:

“Onlar yüz ifadelerini, beden hareketlerini inceleyerek bunları karikatürize etmekle para kazanıyor. Yani bu gerçekten daha gerçek bir hale geliyor. Bu, deneyim ve yetenek gerektiriyor ve hareket yakalama teknolojisi henüz bunu yapamıyor.”

Etkileyici üç boyut teknolojisi kalabalıkları sinemaya çekse de Dean Deblois, hayranları, bu filmlere bağlı kılanın öykülerin atmosferi ve karmaşıklığı olduğunu söylüyor:

“Çizgi filmlerin gerçekten bir gücü var. Ama benim asıl amacım yetişkinlere bu filmlere gittiklerinde duydukları ‘bu bana göre değil’ dedirten utanç duygusunu sona erdirmek.”

DeBlois çizgi filmlerin artık yalnızca çocuklar için olmadığını söylüyor. Beklenmedik öyküler dijital animasyona ciddiyet katarken inanılmaz görüntüleri de gözler önüne seriyor.

XS
SM
MD
LG